Budowa filtra DPF sprawia, że jego użytkowanie jest problemem w popularnych dieslach. Często auto nie do końca daje sobie radę z zadaniem, jakim jest wypalanie DPF. Powstaje wtedy ryzyko uszkodzenia silnika, poza tym do atmosfery auto może wówczas wydzielać szkodliwe substancje. By auto samoczynnie wypalało DPF, spełnione muszą być określone warunki, nierealne w codziennej miejskiej jeździe. Nie trzeba zaraz brać się za usuwanie filtra cząstek stałych, ponieważ jest możliwe wypalanie DPF w profesjonalnym serwisie.
Gdy nasza droga do pracy jest krótka, jeździmy tylko po mieście lub na krótkich dystansach z niewielką prędkością, rozsądnie jest zastanowić się nad metodą serwisowania filtra DPF. Do wyboru mamy np. usuwanie filtra cząstek stałych. Jest to rozwiązanie raz na zawsze eliminujące problemy z tym podzespołem, jednak dla niektórych osób jest ono zbyt radykalne. Kolejną opcją jest regeneracja mechaniczna filtra DPF. Polega ona na dokładnym kilkukrotnym przemyciu filtra w specjalnej maszynie.
Jest także jeszcze jedno rozwiązanie, które jest bardzo zbliżone do założonego charakteru pracy filtra. To wypalanie, DPF spala sadzę w bardzo wysokiej temperaturze kilkuset stopni Celsjusza. W profesjonalnych warsztatach do wypalenia DPF używa się specjalnego pieca indukcyjnego.
Gdy na naszej desce rozdzielczej zaświeci się kontrolka odpowiedzialna za informowanie nas o stanie filtra cząstek stałych, oznacza to, że czas działać. Wypalanie DPF w piecu indukcyjnym przedstawia się następująco:
Wypalanie DPF to tak zwana metoda naturalna, oparta na tej samej zasadzie, co normalne funkcjonowanie filtra. Dla aut, które pokonują duże odległości i nie są w stanie same dokonać wypalania DPF, jest to dobry sposób na serwisowanie tego bardzo wrażliwego elementu.
Niestety ma ona wady. W autach poruszających się głównie w mieście, bez względu na to czy wypalenie DPF następuje lub nie, filtr nadal będzie się zapychał. W takich przypadkach warto zastanowić się nad regeneracją lub zainteresować się jakie korzyści daje usuwanie filtra cząstek stałych.
Sprawne auto to gwarancja bezpiecznego podróżowania. Zapchany filtr cząstek stałych to nie tylko zwiększona ilość szkodliwych substancji przedostających się do atmosfery. To także duże zagrożenie dla naszego bezpieczeństwa. Niesprawny układ wydechowy, a jego częścią jest przecież filtr DPF, powoduje wiele zagrożeń, takich jak:
Prawidłowe funkcjonowanie czy wypalanie DPF jest bardzo ważnym czynnikiem w obsłudze aut z silnikami diesla. Obsługę naszego samochodu powinniśmy powierzać fachowcom posiadającym dobrą opinię i rozległą wiedzę.
Wypalanie DPF to jedna z kilku dostępnych w warsztatach samochodowych metod radzenia sobie z kłopotliwym elementem dzisiejszych samochodów, jakim jest filtr cząstek stałych. Ostateczny wybór zależy od nas samych, najlepiej oczywiście posłuchać rad profesjonalistów.
Działamy na terenie całego kraju.
Zapytaj o swój warsztat.