Usuwanie filtra cząstek stałych to temat ostatnio bardzo modny. Dzieje się tak, ponieważ większość stosowanych filtrów DPF sprawia więcej kłopotów niż pożytku. Dlatego coraz większa liczba kierowców decyduje się na usunięcie filtra DPF. Dzisiaj postaramy się przeanalizować sytuację i dowiedzieć się, dlaczego filtry DPF sprawiają kłopoty oraz jak i gdzie najlepiej dokonać tej operacji.
Wyśrubowane normy emisji spalin sprawiły, iż producenci samochodów robią wszystko, by wpływ, jaki wywierają ich auta na środowisko, był możliwie najmniejszy. Stworzone zostały rozmaite systemy, które mają zapobiegać zanieczyszczeniom i uczynić auta z silnikami wysokoprężnymi bardziej ekologicznymi.
W teorii brzmi to bardzo dobrze, natomiast w praktyce pojawiają się problemy, np. wypalanie DPF. Większość montowanych filtrów cząstek stałych w autach niemieckich lub japońskich producentów, wymaga specjalnych zabiegów. Raz na kilka tysięcy kilometrów z wydechu pojawia się czarny dym, zużycie oleju rośnie. To znak, że komputer pokładowy zainicjował proces spalania sadzy zgromadzonej w kanalikach filtra, czyli wypalanie DPF.
Nie byłaby to jakaś duża uciążliwość, gdyby nie fakt, że trzeba przy tym jechać na wysokich obrotach, bez zmiany biegu i dłuższy czas. Rozwiązanie takie sprawdza się w krajach, gdzie podróżuje się głównie po autostradach lub drogach szybkiego ruchu. Jednak w naszych warunkach powolnego ruchu miejskiego, jest to niemożliwe do osiągnięcia.
Gdy wypalanie DPF nie dochodzi do skutku, filtr się zapycha. Może to prowadzić do nieodwracalnych uszkodzeń w silniku. Dlatego usuwanie filtra cząstek stałych jest ostatnio bardzo popularnym sposobem radzenia sobie z uciążliwym podzespołem – filtrem DPF. Co ciekawe, po usunięciu filtra auto nadal spełnia normy emisji spalin.
Chcąc pozbyć się filtra DPF musimy zgłosić się do profesjonalnego serwisu. Choć sama procedura usuwania filtra cząstek stałych wydaje się prosta – jest to ingerencja w mechanikę i elektronikę pojazdu i musi być przeprowadzona przez odpowiednio przeszkolone osoby. Sam proces wygląda następująco:
Widać wyraźnie, że do przeprowadzenia takiego zabiegu wymagana jest wiedza i doświadczenie. Nie możemy zgłosić się do pierwszego lepszego warsztatu.
Na rynku jest obecnie bardzo wielu fachowców oferujących tanie i szybkie usuwanie filtra cząstek stałych. Należy jednak zachować rozwagę przy wyborze serwisu. Najlepiej jest udać się do warsztatu z dobrą opinią. Nasze serwisy znane są z profesjonalizmu i bogatego doświadczenia.
Powierzenie auta warsztatowi w celu jakiejkolwiek modyfikacji, to bardzo poważna kwestia. Dokonane zmiany mogą wpływać na właściwości jezdne i bezpieczeństwo pojazdu. Klient oddający auto w nasze ręce może liczyć na solidne i fachowo zrealizowane zlecenie.
By samochód cieszył nas dobrymi osiągami, bezproblemową obsługą i był tani w eksploatacji, warto zastanowić się czy usunięcie filtra cząstek stałych nie jest dla nas najlepszym rozwiązaniem.
Działamy na terenie całego kraju.
Zapytaj o swój warsztat.