Posiadacze silników diesla często martwią się o filtr cząstek stałych. Mówi się, że jego wymiana jest kosztowna, że on sam jest awaryjny. Malo kto wie, że możliwa jest regeneracja DPF. To kolejna, pewna metoda zadbania o dobry stan techniczny naszego auta.
Filtry cząstek stałych, zwane także filtrami DPF, to podzespoły w wielu autach napędzanych silnikami wysokoprężnymi. Silniki takie emitują duże ilości sadzy. Gdy filtr jest pełen sadzy, komputer pokładowy podnosi temperaturę w filtrze do około 500 stopni Celsjusza. W takiej temperaturze zgromadzona sadza zamienia się w wodę i dwutlenek węgla, które wydalane są do atmosfery. Do tego potrzebne są jednak specjalne warunki, niestety trudne do uzyskania w warunkach codziennej, miejskiej jazdy. Poza tym, poza sadzą odkłada się także popiół, który nie ulega spalaniu. Z czasem filtr się zapycha, auto przestaje prawidłowo pracować, a pracownicy ASO za wymianę filtra żądają wysokich cen. W takiej sytuacji wielu kierowców decyduje się na usuwanie filtra DPF. Dla tych, którzy uważają, że to zbyt drastyczna metoda, nasze warsztaty mają inną propozycję. Jest to regeneracja DPF.
Regeneracja DPF to nic innego jak proces oczyszczenia zapchanego popiołem filtra cząstek stałych. Zamiast stosować usuwanie filtra DPF, możemy go w specjalistycznym warsztacie, takim jak nasz, wymontować, wyczyścić i doprowadzić do pożądanego stanu. Częstotliwość, z jaką należy dokonywać takiej regeneracji DPF, uzależniona jest od zachowania naszego auta i sposobu, w jaki jest eksploatowany.
Obecnie stosowane są trzy metody regeneracji filtra cząstek stałych:
Ostatnia metoda jest najskuteczniejsza oraz najbardziej zaawansowana technicznie, przez co daje znakomite rezultaty. Zregenerowany w ten sposób filtr praktycznie nie różni się od fabrycznie nowego podzespołu.
Maszynowa regeneracja DPF jest skomplikowanym, ale bardzo skutecznym sposobem usuwania zanieczyszczeń. Nasze serwisy dokonują tego typu napraw w kilku ustalonych krokach:
Regeneracja DPF, stosowana przez naszych fachowców, jest w pełni skomputeryzowana, klient otrzymuje wydruk stanu przed i po regeneracji. W przeciwieństwie do usuwania filtra DPF -pozwala nam nadal korzystać z funkcjonalności tego podzespołu. Wykonywana cyklicznie zapewnia długą żywotność filtra i optymalną moc naszego samochodu.
Wielu kierowców, poruszających się po naszych drogach autami z silnikiem diesla, nie wie o tym, iż regeneracja DPF może zaoszczędzić im mnóstwa przykrości i pieniędzy. Źle serwisowany lub zapchany filtr cząstek stałych, może stać się źródłem wielu kłopotów. Silnik może nierówno pracować, dusić się. Moc auta gwałtownie wtedy spada, a bardzo zanieczyszczony czy zapchany filtr powoduje przejście auta w tryb awaryjny lub całkowite jego unieruchomienie. Jeżeli nasze auto wyposażone jest w filtr cząstek stałych, musimy pamiętać nie tylko o wypalaniu sadzy, ale także o okresowej regeneracji DPF-u. Pozwoli nam to ustrzec się przed drogimi naprawami i zaoszczędzić sobie niepotrzebnych nerwów.
Niezależnie od tego, czy zdecydujemy się na regenerację DPF-u, czy na jego usuwanie, zadanie to powinniśmy powierzyć profesjonalistom. Tylko wyspecjalizowane zakłady znają tajniki takich zabiegów. Ich doświadczenie i wiedza gwarantują nam bezpieczeństwo i radość z codziennego użytkowania naszego auta.
Działamy na terenie całego kraju.
Zapytaj o swój warsztat.