Filtr cząstek stałych jest jedną z najdroższych zużywających się części naszego samochodu. Po kilku latach używania pojazdu może okazać się, że silnik traci moc, przełącza się w tryb awaryjny lub sygnalizuje błędy. Oznacza to, że prawdopodobnie czeka nas w najbliższym czasie serwis. Jednak czy można uniknąć dużych kosztów? Zdecydowanie tak, a rozwiązaniem jest wizyta w serwisie oferującym usuwanie DPF.
Współczesne samochody, ze względu na ilość elektroniki sterującej wszystkim oraz liczne czujniki, są przewrażliwione na wszelkie zachodzące w nich zmiany. Dlatego oprócz fizycznego usunięcia filtra cząstek stałych konieczne jest także wprowadzenie zmian oprogramowania silnika, które może być połączone z klasycznym chip tuningiem.
Czasem może się okazać, że wystarczające będzie wypalanie filtra dpf. Nie zawsze to jednak pomaga. W takich sytuacjach warto udać się do sprawdzonego serwisu, który wykona usuwanie DPF w Tarnowie lub Warszawie. Procedura ta polega na adaptacji mechanicznej – usunięciu wkładu filtra i pozostawieniu jego obudowy oraz korekcie oprogramowania w komputerze naszego samochodu.
Żaden wbudowany filtr DPF nie będzie służył wiecznie i prędzej czy później przyjdzie moment, gdy będzie trzeba coś z nim zrobić. Może to być szczególnie uciążliwy problem, jeśli mieszkamy w mieście, a samochód używamy wyłącznie na krótkich trasach. Zatem jakie są zalety usunięcia filtra cząstek stałych?
Filtr cząstek stałych jest w swojej naturze dobrym rozwiązaniem i został stworzonym z myślą o środowisku. Należy jednak sobie zdawać sprawę z tego, że został on zaprojektowany w oparciu o pewne założenia dotyczące tego, jak korzysta się z samochodu. Na terenie Europy zachodniej, gdzie jest więcej autostrad, samochody wyposażone w filtr DPF mają więcej okazji na wypalenie go podczas szybkiej jazdy, dzięki czemu dłużej zachowuje on sprawność. Jazda po polskich drogach jest natomiast zdecydowanie mniej dynamiczna, a do tego często wykorzystujemy samochody do poruszania się na krótkich dystansach.
Sprawia to, że filtry DPF zapychają się sadzą znacznie szybciej. Warto tu powiedzieć, że istnieją inne niż usuwanie metody czyszczenia DPF – czy to przez wypalanie na hamowni, czy też opcje oczyszczania chemicznego przy pomocy specjalnych preparatów. Jeśli zależy nam na zachowaniu filtra cząstek stałych, możemy więc zdecydować się na regenerację. Skutecznym sposobem będzie tu mycie filtra w specjalnej maszynie, co przywróci do 99% jego pierwotnej efektywności. Jeśli natomiast chcemy pozbyć się problemu definitywnie, to powinniśmy zastanowić się nad skorzystaniem z usług dobrego serwisu oferującego usuwanie DPF.
Działamy na terenie całego kraju.
Zapytaj o swój warsztat.