Chip tuning, czyli modyfikacja oprogramowania sterowników silnika w taki sposób, aby podnieść jego moc nie obciążając go, stał się popularny nie tylko wśród kierowców wyczynowych, ale także wśród zwykłych użytkowników samochodów. Fachowo wykonane chipowanie auta pozwala zwiększyć bezpieczeństwo jazdy na zakrętach i poprawić zwrotność samochodu. Z tego powodu chętnie decydują się na nie posiadacze dużych, rodzinnych SUV-ów oraz właściciele pojazdów campingowych i busów, którzy z racji specyfiki swoich pojazdów muszą na co dzień mierzyć się z dodatkowym obciążeniem.
Jednostkami najlepiej przystosowanymi do zachipowania są silniki turbodoładowane. W benzynowych silnikach wolnossących przeprowadzenie chip tuningu również jest możliwe, jednak zwykle pozwala ono podwyższyć moc silnika zaledwie o 3-5%, dlatego też raczej nie jest opłacalne z punktu widzenia zwiększenia mocy. Wiąże się raczej z podniesieniem momentu obrotowego silnika i możliwością dostosowania jego parametrów do rodzaju paliwa najczęściej tankowanego przez użytkownika. Inaczej sprawa ma się w przypadku silników Diesla. Tu moc można zwiększyć nawet o 35 %. Aby chipowanie było bezpieczne dla samochodu, należy upewnić się czy silnik nie jest uszkodzony. Zachipowanie niesprawnego silnika może skutkować przeciążeniem jednostki napędowej i związanymi z tym niepotrzebnymi kosztami. Tuningowaniu możemy poddać zarówno nowe, jak i używane auto. Jeśli chodzi o auto z drugiej ręki, ważniejsze od przebiegu jest badanie na hamowni. Deklarowany przez sprzedawcę przebieg nie zawsze jest możliwy do weryfikacji, natomiast diagnostyka pojazdu na hamowni podwoziowej zawsze wyjawi prawdziwy stan silnika i to czy nadaje się on do zachipowania czy też nie.
Klienci zwracają się do tunerów nie tylko z myślą o zwiększeniu mocy jednostki napędowej. Dobrze wykonany chip tuning, oprócz tego, że poprawia osiągi silnika, umożliwia również oszczędność na benzynie. Z tego powodu bywa też nazywany eko tuningiem. Zmniejszone zużycie paliwa w zachipowanych silnikach Diesla wiąże się z ich charakterystyczną budową. Nie posiadają one przepustnicy, a ilość paliwa jest dobierana proporcjonalnie do siły nacisku na pedał gazu. Indywidualna regulacja sterowników silnika pozwala na pełne oddzielenie obszaru obciążeń częściowych od obciążeń maksymalnych, co umożliwia wydobycie z silnika ukrytych rezerw, a jednocześnie pozwala znacznie zredukować zapotrzebowanie jednostki na paliwo. Aby faktycznie udało nam się oszczędzić na paliwie musimy jednak pamiętać o rozsądnej jeździe na średnich obrotach (nie przekraczających 70% obciążenia). Zakładając, że przestrzegamy zasad bezpiecznej jazdy i nie jeździmy na obciążeniach maksymalnych, możemy z całą pewnością liczyć na obniżenie kosztów związanych z eksploatacją auta nawet o 30%.
Chip tuning niesie za sobą korzyści w postaci lepszej dynamiki jazdy oraz oszczędności na paliwie. Aby spełnił swoją funkcję musi być wykonany przez wykwalifikowanego specjalistę, który poprzedzi procedurę zweryfikowaniem stanu auta na hamowni i zaproponuje zwiększenie mocy w granicach rozsądku, tak aby nie nadwyrężyć silnika.
Działamy na terenie całego kraju.
Zapytaj o swój warsztat.