Trudno się nie zgodzić z faktem, że przyrosty osiągów po przeprowadzeniu chip tuningu w silnikach benzynowych bez turbiny będą zdecydowanie mniej efektowne niż w przypadku silników z turbo. Może się to zatem wydawać pozbawione sensu. Czy tak rzeczywiście jest? Nie do końca. O ile uzyskanie dużego przyrostu mocy jest mało prawdopodobne, o tyle, dzięki profesjonalnie wykonanemu chip tuningowi, benzynowe silniki mogą zyskać sporo momentu obrotowego na niskich i średnich obrotach, a także można liczyć na odczuwalny spadek spalania.
Czasem zdarza się jednak, że w silniku wolnossącym także drzemie nieco ukrytej mocy. Może być tak za sprawą podejścia producenta, który w tylko dla siebie wiadomym celu sztucznie ograniczył moc jednostki napędowej poprzez celowe dławienie silnika przepustnicą, nieoptymalną regulację faz rozrządu, opóźnienie zapłonu czy też stosując kilka z tych sposobów jednocześnie. Dlatego w niektórych jednostkach, takich jak jednostka Volvo 2.4 lub Mini One, możliwe jest zdjęcie tych blokad i zwiększenie mocy silnika.
Jeśli zastanawiamy się nad tym, czy chipowanie silnika wolnossącego ma sens, to odpowiedź jest prosta – tak. Gdy zdecydujemy się na takie rozwiązanie, możemy zyskać:
Warunkiem uzyskania powyższych korzyści jest skorzystanie z usług dobrego warsztatu wyspecjalizowanego w chip tuningu na przykład w Warszawie, posiadającego doświadczonych specjalistów, odpowiednie oprogramowanie oraz, co chyba najważniejsze, hamownię. Chipowanie ma sens zarówno w samochodach budżetowych (wyposażonych w silniki Mini One, Kia/Hyundai 1.0, 1.4, 1.6 lub VW 1.2, VW 1.4,VW 1.6), jak i w pojazdach premium takich marek jak Porsche, Chervrolet czy Audi.
Są okoliczności, gdy chip tuning okazuje się być koniecznością. Kupując samochód ze Stanów Zjednoczonych, wyposażony w duży wolnossący silnik, jesteśmy wręcz skazani na wykonanie chipowania, ponieważ paliwo sprzedawane w USA ma inne parametry niż to dostępne na stacjach europejskich. Sprawia to, że silnik sprowadzonego pojazdu wymaga korekty ustawień mieszanki oraz zapłonu. Dzięki temu możliwa będzie znacząca poprawa kultury pracy jednostki napędowej oraz ograniczenie jej zużycie paliwa sięgające znacznie ponad dziesięciu procent.
Jak widać, chip tuning benzynowych silników bez turbiny nie jest z góry pozbawiony sensu. Jeśli pokonujemy naszym samochodem wiele kilometrów i zależy nam na tym, by podróżować komfortowo i ekonomicznie, to warto zdecydować się na chipowanie. Proces ten jest co prawda dość czasochłonny i kosztowny, jednakowoż zwraca się, o ile został wykonany poprawnie, przez sprawdzony salon należący na przykład do sieci partnerskiej car-soft.eu.
Działamy na terenie całego kraju.
Zapytaj o swój warsztat.