Silnik benzynowy 1.6 THP, udane dziecko dziecko współpracy BMW i PSA (Peugeot/Citroen), zdobył wiele nagród w branży motoryzacyjnej. Duża moc przy niewielkiej pojemności, nowoczesne turbo, zaawansowana konstrukcja, dobre spalanie – 1.6 THP cieszył się i cieszy dużym wzięciem. Nam udało się sprawdzić, jak jednostka ta reaguje na programowy chip tuning. Do naszego warsztatu trafił nowy Citroen DS5 z 2016 roku, o mocy fabrycznej 210 KM, który nie przejechał jeszcze 1000 km.
Model DS5 to wyższa półka w ofercie francuskiego koncernu. Auto zachwyca śmiałym designem i, bardziej niż komfortowym, wyposażeniem. Jednak właściciel DS5-ki oczekiwał czegoś więcej po deklarowanych parametrach silnika (210 KM, 285 Nm). Faktycznie, nasze wrażenia z jazdy testowej przed modyfikacją sterownika silnika były podobne – do tego, by w pełni poczuć przyjemność z jazdy, zabrakło trochę mocy. Postanowiliśmy to zmienić.
Programowy chip tuning auta zakończył się sukcesem. Silnik Citroena nabrał werwy – uzyskaliśmy 30 KM (240) i przyrost wartości momentu obrotowego o 55 Nm (do 340). Nowe parametry jednostki przełożyły się na zauważalnie większy komfort jazdy.
Programowe podkręcenie wartości mocy i momentu obrotowego silnika w nowym Citroenie DS5 ma więc sens – zwłaszcza, że ze względu na masę auta silnik rzeczywiście potrzebuje tej dodatkowej mocy, którą daje chip tuning, by pokazać swoje możliwości.
Obejrzyjcie krótką relację z całej operacji, która jest dostępna na naszym kanale YouTube.
Działamy na terenie całego kraju.
Zapytaj o swój warsztat.