Budynek po szkole specjalnej ma nowego właściciela

 

Ostatniego dnia lutego Prezydent Miasta Edward Lasok podpisał umowę na sprzedaż budynku po byłym  Zespole Szkół Specjalnych.  Zabytkowy budynek zyskał nie tylko nowego właściciela, ale zostanie również wyremontowany. W nowej lokalizacji mieścić się będą księgi wieczyste Sądu Rejonowego.
Zabytkowy budynek na Placu Wolności przez wiele lat był siedzibą Szkoły Specjalnej, w której kształciły się dzieci i młodzież wymagające specjalistycznego nauczania. 140-letni budynek, niedostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, nie tylko utrudniał prawidłową realizację zajęć szkolnych, ale także, z uwagi na zły stan techniczny, wpływał na poczucie bezpieczeństwa samych uczniów i ich rodziców. Nową siedzibę szkoły otworzono w lutym 2014 roku i mieści się ona obecnie w dawnej filii Szkoły Podstawowej nr 13. Dziś dzieci uczą się w nowoczesnej i w pełni wyposażonej placówce dostosowanej do potrzeb osób niepełnosprawnych. Jej remont w 50% miasto sfinansowało ze środków PFRON.
Budynek po dawnej szkole postanowiono wystawić na sprzedaż – umowa z nowym nabywcą opiewa na blisko 2 mln zł. Sąd zobowiązany jest do przeprowadzenia prac remontowych, zachowując zabytkowy charakter budynku, w terminie do dwóch lat od momentu nabycia. Dzięki tej sprzedaży Mysłowiczanie zyskają w centrum miasta nowoczesny obiekt użyteczności publicznej, który wykorzystany zostanie na potrzeby Wydziału Ksiąg Wieczystych.

Ostatniego dnia lutego Prezydent Miasta Edward Lasok podpisał umowę na sprzedaż budynku po byłym  Zespole Szkół Specjalnych.  Zabytkowy budynek zyskał nie tylko nowego właściciela, ale zostanie również wyremontowany. W nowej lokalizacji mieścić się będą księgi wieczyste Sądu Rejonowego.


Zabytkowy budynek na Placu Wolności przez wiele lat był siedzibą Szkoły Specjalnej, w której kształciły się dzieci i młodzież wymagające specjalistycznego nauczania. 140-letni budynek, niedostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, nie tylko utrudniał prawidłową realizację zajęć szkolnych, ale także, z uwagi na zły stan techniczny, wpływał na poczucie bezpieczeństwa samych uczniów i ich rodziców. Nową siedzibę szkoły otworzono w lutym 2014 roku i mieści się ona obecnie w dawnej filii Szkoły Podstawowej nr 13. Dziś dzieci uczą się w nowoczesnej i w pełni wyposażonej placówce dostosowanej do potrzeb osób niepełnosprawnych. Jej remont w 50% miasto sfinansowało ze środków PFRON.

Budynek po dawnej szkole postanowiono wystawić na sprzedaż – umowa z nowym nabywcą opiewa na blisko 2 mln zł. Sąd zobowiązany jest do przeprowadzenia prac remontowych, zachowując zabytkowy charakter budynku, w terminie do dwóch lat od momentu nabycia. Dzięki tej sprzedaży Mysłowiczanie zyskają w centrum miasta nowoczesny obiekt użyteczności publicznej, który wykorzystany zostanie na potrzeby Wydziału Ksiąg Wieczystych.